Τώρα που ο καιρός το επιτρέπει, μπορείτε να κυκλοφορείτε περισσότερο με το ποδήλατο. Αν παρόλα αυτά, πατήσετε κάτι που δεν πρέπει και τρυπήσει το λάστιχό σας, δεν πειράζει. Μπορείτε να το επισκευάσετε μόνοι σας εύκολα, γρήγορα και, όπως πάντα, “τζάμπα”. Είναι πολύ απλό να αφαιρέσετε τον τροχό, για να μπορέσετε να δουλέψετε πιό άνετα. Αφαιρέστε τη βαλβίδα, για να φύγει όλος ο αέρας από τη σαμπρέλα. Με το πίσω μέρος δύο κουταλιών (εφόσον δεν διαθέτετε τα κατάλληλα εργαλεία) ανοίξτε το λάστιχο, για να βγάλετε τη σαμπρέλα. Ελέγξτε το εσωτερικό του ελαστικού για αιχμηρά αντικείμενα (πινέζες, καρφιά, τρυβόλια κλπ). Βάλτε πάλι τη βαλβίδα και φουσκώστε τη σαμπρέλα. Βάζοντάς την σε ένα κουβά με νερό, θα βρείτε το σημείο, όπου υπάρει τρύπα από τις φυσαλίδες που σχηματίζονται. Σημαδέψτε το σημείο και σκουπίστε το καλά. “Αγριέψτε” ελαφρώς την επιφάνεια με ένα ψιλό γυαλόχαρτο, βάλτε στην περιοχή μια μικρή ποσότητα βενζινόκολας και απλώστε την. Περιμένετε να “τραβήξει” και κολλήστε τη φόλα, τραβώντας την προς τα έξω.
Άνοιγμα του ελαστικού
|
Κιτ επισκευής ελαστικών (βενζινίκολλα, φόλες, γυαλόχαρτο)
|
Σημάδεμα της τρύπας
|
Γυαλοχαρτάρισμα
|
Άπλωμα βενζινόκολλας
|
Κόλλημα και άπλωμα της φόλας
|
Αφού στεγνώσει καλά (10 με 15 λεπτά είναι αρκετά), κάντε έναν έλεγχο για άλλες τρύπες. Ξεφουσκώστε πάλι τη σαμπρέλα και τοποθετήστε την με προσοχή στον τροχό. Το κλείσιμο του ελαστικού μπορεί να γίνει και με τα χέρια. Φουσκώστε το λάστιχο και τοποθετήστε το στο ποδήλατο. Προσέξτε την ευθυγράμμισή του, για να μην χτυπάνε τα ¨τακουνάκια” από τα φρένα. Αν πρόκειται για τον πίσω τροχό, φροντίστε το τέντωμα της αλυσίδας.
Την ίδια διαδικασία μπορείτε να ακολουθήσετε και στα μηχανάκια με τη διαφορά ότι θα αποφύγετε να αφαιρέσετε τον τροχό, γιατί είναι λίγο πολύπλοκο.
Ελπίζω να σας έδωσα τις βασικές γνώσεις για να κάνετε την επισκευή του ελαστικού σας παιχνίδι. Μην ξεχνάτε, ότι τον καλύτερο μάστορα τον έχετε στο σπίτι σας. Καλές βόλτες και καλά μαστορέματα.