Σε αυτή τη δημοσίευση, θέλουμε να σας τονίσουμε τα σημεία που πρέπει να προσέξετε, κάνοντας μόνοι σας SERVICE στο ΙΧ αυτοκίνητό σας. Υπάρχουν κάποιοι έλεγχοι και αντικαταστάσεις, που αφορούν όλα τα αυτοκίνητα, αλλά και εξειδικευμένες εργασίες για κάθε τύπο ξεχωριστά. Γι' αυτό το λόγο και για το γεγονός ότι κυκλοφορούν πλέον αυτοκίνητα με διάφορα καύσιμα (πετρέλαιο, υγραέριο, υδρογόνο), θα αναφερθούμε σε ένα μέσο αυτοκίνητο με ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα με απαίτηση για συντήρηση κάθε 15.000χλμ. Υπόψιν ότι για πολλές εργασίες μπορεί να χρειαστεί να απευθυνθείτε σε συνεργείο, αλλά αυτό θα γίνει αφού μόνοι σας διαπιστώσετε βλάβες και ζητήσετε μόνο αποκατάσταση, με αποτέλεσμα να εξοικονομήσετε χρήματα.
- Αλλαγή φίλτρου καμπίνας. Βρίσκεται μπροστά από τη θέση του συνοδηγού και ύπάρχει πρόσβαση σ' αυτό είτε από το ντουλαπάκι, είτε από την εξωτερική πλευρά.
- Αλλαγή φίλτρου καυσίμου. Σε όσα αυτοκίνητα υπάρχει και απαιτείται αντικατάσταση, βρίσκεται στο χώρο του κινητήρα ή μπροστά από τους πίσω θόλους (κοντά στο ρεζερβουάρ).
- Έλεγχος ιμάντα οδήγησης των παρελκομένων. Γι' αυτή την εργασία θα πρέπει να απευθυνθείται σε συνεργείο, καθώς απαιτείται τέντωμα του ιμάντα. Άλλωστε μετά τα 100.000 χλμ απαιτείται αντικατάσταση.
- Έλεγχος της στάθμης του υγρού της μπαταρίας. Για όσα αυτοκίνητα φέρουν μπαταρίες, όπου μπορείς να προσθέσεις. Στα περισσότερα υπάρχουν μπαταρίες ξηρού στοιχείου ή κλειστού τύπου. Στις άλλες συμπληρώστε υγρά, αν απαιτείται.
- Έλεγχος της στάθμης του υγρού φρένων. Εφόσον έχει μειωθεί η στάθμη, συμπληρώστε και στη συνέχεια ελέγξτε για εμφανείς διαρροές όλο το σύστημα και τις σωληνώσεις.
- Έλεγχος του αντιπηκτικού υγρού (Paraflu) του συστήματος ψύξης. Προσθέστε αν απαιτείται και παρακολουθείστε το σε τακτά χρονικά διατσήματα.
- Αλλαγή φίλτρου λαδιού και αλλαγή λαδιών. Μπορείτε να απευθυνθείτε σε βενζινάδικο ή κατάστημα πώλησης ελαιολιπαντικών, όπου συνήθως η εργασία παρέχεται δωρεάν με την αγορά προϊόντων.
- Έλεγχος συστήματος εξαγωγής (εξάτμισης). Ελέγξτε για σαπίσματα στα "καζανάκια" και τις ενώσεις. Πρόβλημα στον καταλύτη ή τον αισθητήρα "ΛΑΜΔΑ" διαπιστώνεται από τα καυσαέρια του αυτοκινήτου (έντονη οσμή, μαύρος καπνός).
- Έλεγχος στα τακάκια των δισκόφρενων. Καλό είναι να τα αλλάξετε πριν ανάψει το λαμπάκι.
- Έλεγχος του χειρόφρενου. Πρέπει να πιάνει σχετικά χαμηλά (χωρίς να μπλοκάρει) και να φρενάρει και τους δύο πίσω τροχούς.
- Έλεγχος διαρροών κινητήρα. Ελέγξτε για εμφανείς διαρροές σε όλη την επιφάνεια, τα κολάρα και τα σημεία ένωσης εξαρτημάτων. Εφόσον δεν υπάρχουν εμφανείς διαρροές εξωτερικά και υπάρχει κατανάλωση λαδιού ή αντιπηκτικού υγρού, υπάρχει περίπτωση να υπάρχει εσωτερική διαρροή από καμμένη φλάτζα, φθαρμένα ελατήρια, χιτώνια κυλίνδρου κλπ. Παρακολουθήστε κάθε "ύποπτο" σύμπτωμα.
- Έλεγχος στάθμης του ελαίου του κιβωτίου ταχυτήτων (σασμάν).
- Έλεγχος λειτουργίας φώτων, φλας και κόρνας.
- Έλεγχος των ταμπουρόφρενων.
- Αντικατάσταση σπινθηριστών (μπουζί).